JOURNAL

She is from the Jungle

SUPPORTING THE DISADVANTAGED.

In every corner of the world people are actively working to improve design products and innovate them to be environmentally friendly and manufactured in an ethical correctly way. The path cannot be that we expect all people to stop wanting to adorn themselves – fashion and jewelry are part of femininity and have always been a wonderful mean of expressing one’s own taste and personality. The path must therefore be different – but one that does not harm nature and exploit people. On the contrary, it should rather have the intention to support both. The socially conscious jewelry label She is from the jungle has found this way in an impressive manner.


 

INSPIRED BY THE HANDICRAFT OF INDIGENOUS PEOPLE

Jewelry made from regrowing plants? She is from the Jungle proves that it works. The Brazilian label makes use of the so called Golden Grass – a grass-like plant that grows in the the north of the country. It’s a rare and special plant which has the appearance of spun gold – but is extremly light in weight and resilient. The plant-growing is an important source of income for the local villagers: over 500 families make their living out of the cultivation.

Since the label was founded by Domitila Barros in 2017, She is from the Jungle has been committed to fairness, diversity, no body shaming, zero waste and ethical trade. From the beginning it was a concern to support the disadvantaged. The founder Domilita Barros grew up in the favelas herself. Now she hires single mothers from slums to empower them with imcome and future prospects. They create every piece of jewelry by hand. In addition, She is from the Jungle donates ten percent of the profit of every piece sold to the street–child project, CAMM. It activly supports children and young people in one of the poorest slums in Brazil – called Linha do Tiro – for more than 35 years. Like this consumers can help empower disadvantaged communities by purchasing the labels ethically sourced products.

The manufacturing of handicraft objects from Golden Grass began when indigenous people crossed the north of the country in the 1930s. They passed their traditional handicrafts down to the local residents. To promote sustainability, the Brazilian environmental authority recently enacted a law for the region, according to which the grass can only be harvested at certain times of the year. It also forbides the export of the raw and unprocessed plant.

The She is from the jungle creations include jewelry such as rings, earrings, bracelets and chains that play with ornate ornament shapes. In addition, the label offers a eco-friendly swim line with handmade crochet designs.

INSPIRIERT VON INDIGENER HANDWERKSKUNST

Schmuck aus nachwachsenden Pflanzen? She is from the Jungle zeigt, dass es funktioniert. Golden Grass nennt sich das besondere und seltene Material, mit dem das brasilianische Label arbeitet. Es wird im Norden des Landes gewonnen und ist eine wichtige Einkommensquelle für die dort ansässigen Dorfbewohner. Über 500 Familien leben von der rar wachsenden Pflanze, die wie gesponnenes Gold aussieht und sich dabei als äußerst leicht im Gewicht, robust und widerstandsfähig erweist.

Seit der Gründung der Marke im Jahr 2017 durch Domitila Barros setzt sich She is from the Jungle für Fairness, Diversität, No Body Shaming, Zero Waste und ethischen Handel ein. Von Beginn an war es ein Anliegen, Benachteiligte zu unterstützen. Gründerin Domitila Barros ist selbst in den Favelas aufgewachsen, bevor sie als Teenager nach Deutschland kam. Heute beschäftigt sie mit ihrem Label alleinstehende Mütter aus Slums, die in aufwendiger Handarbeit die besonderen Schmuckstücke herstellen. Die Arbeit ermöglicht ihnen ein Einkommen bietet ihnen Zukunftsperspektiven. Zudem spendet She is from the Jungle zehn Prozent des Gewinns jedes verkauften Artikels an das Straßenkinder-Projekt CAMM, das sich seit über 35 Jahren für Kinder und Jugendliche in einem der ärmsten Slums Brasiliens, Linha do Tiro, aktiv einsetzt. Mit dem Kauf der handgemachten Produkte werden demnach nicht nur die Familien in der Produktion, sondern auch die schwächsten Glieder der brazilianischen Gesellschaft unterstützt.

Die Herstellung handwerklicher Objekte aus Golden Grass fand ihren Anfang, als indigene Bevölkerungsgruppen in den 30er Jahren den Norden passierten und ihr Kunsthandwerk an Ortsansässige weitergaben. Um Nachhaltigkeit zu fördern, hat die brasilianische Umweltbehörde für die Region unlängst ein Gesetz erlassen, nach dem das Gras nur zu bestimmten Jahreszeiten geerntet werden darf. Auch ist es nicht erlaubt, dieses unverarbeitet zu exportieren.

Das Sortiment umfasst Schmuckstücke wie Ringe, Ohrringe, Armbänder und Ketten, die mit kunstvollen Ornamentformen spielen. Darüber hinaus bietet das Label eine handgemachte Beachwear Kollektion an.

WWW.SHEISFROMTHEJUNGLE.COM

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